Portfolio

 

Hemsidor


Varumärke, Strategi & CONTENT MARKETING

01.

Avslutat arbete

www.boxofhope.se

Ett varumärke som inte bara kommer att göra skillnad för var och varannan individ här hemma, utan också för utsatta människor runt om i världen. Jag blev kontaktad av Ratcha Jindanet, grundare till Box of Hope, redan då hon behövde hjälp med att forma sin idé från dröm till verklighet. Jag har varit med henne på hela resan från början till lansering och jag är så stolt över henne och vad vi åstadkommit! En produkt som gjort det möjligt för henne att göra något hon tycker om, samtidigt som hon och alla hennes blivande kunder är med och bidrar till ett hållbart samhälle där vi konsumerar och återanvänder på ett smart sätt. Jag har under dessa månader tagit fram varumärkes- och kommunikationsplattform, budskapsstrategi, foto, designat och skrivit text för webshopen, skrivit pressrelease, tagit fram en innehållsstrategi för sociala medier och jobbat med PR. Inför lanseringen i februari hade både Elle Decoration och Ekoenkelt nappat på pressreleasen och skrivit om Box of Hope, vilket lett till hög trafik på Box of Hopes hemsida - en förutsättning för att kunna sälja via webben. 

Läs artiklarna här:


Active by Sweden är varumärket som kommer att förändra gravida och ammande kvinnors möjligheter till träning. Den 5 oktober släpptes den första kollektionen "Active 9". Det här är ett av de projekt där jag kommit in mitt i arbetet för att hjälpa till med en strategi för hur man når ut till rätt målgrupp. Strategin jag tog fram fokuserade på hur man kunde använda sociala medier, med fokus på Instagram, för att lansera en helt ny produkt på marknaden. Att skaffa följare är inte svårt idag när man kan köpa likes. Men att få RÄTT följare, dvs de som verkligen vill köpa din produkt, är en annan sak. Stora varumärken och profiler inom sport och mode har redan uppmärksammat Active by Sweden, bl a Bandier (med 175 000 följare!) Huntr, Pump the Bump och Fit Mammas. Mitt uppdrag innebar även att skapa en budskapsstrategi och utifrån den skriva en pressrelease. Några dagar innan lansering hade pressreleasen fått stora tidningar som Amelia och Habit att nappa. Och den har fortsatt att göra nytta även framåt, då både media och kända profiler som Jessica Almenäs, Elaine Eksvärd och Markiz Tainton fattat intresse för produkten. 


Solbacka Trädgård i Norrtälje erbjuder villatomter under miljonen med direkt närhet till natur, service, förskola och bussar, endast 2,5 km från centrum.

Försäljningen hade 2015 avstannat och de behövde bredda sitt sökande efter potentiella köpare. Jag tog fram en kommunikationsplan med målgruppsidentifiering och huvudbudskap, vilka vi sedan använde i sociala medier med fokus på Facebook och kampanjverktyget Ads Manager. Syftet med kampanjen var att få en skjuts med tomtförsäljningarna, eftersom endast en tomt av 30 sålts under 2015. Målet var att de skulle få en tomt såld per månad. Ett år senare är alla tomter sålda, så vi måste säga att vi lyckade eftersom vi mer än dubblade försäljningsmålet!

02.

PåGÅENDE arbete

Bylero är ett av de ledande byggkonsultföretagen i Uppland och Gästrikland och växer så det knakar. Mellan 2017 och 2021 kommer de att behöva rekrytera ytterligare 35 personer till sina kontor i Gävle, Skärplinge, Norrtälje, Uppsala och Täby. En utmaning med tanke på hur få byggnadsingenjörer som finns på marknaden idag och hur konkurrensen om bra medarbetare ser ut. Jag har därför fått uppdraget att i december 2016 presentera en ny varumärkesplattform för företaget som under 2017 kommer att implementeras i hela deras verksamhet, både internt och externt. Målet? Att attrahera de bästa byggnadsingenjörerna till Bylero. Bara att köra så det ryker!