02.

Marknadsföring i sociala medier

 

Varken etablerade eller nyetablerade företag kan idag inte se förbi sociala medier om man på ett effektivt sätt vill nå ut med sitt budskap. Att veta hur man ska hantera och priorotera bland sociala kanaler kan vara avgörande för hur väl man lyckas med sin kommunikationstrategi. Man brukar med andra ord benämna det här som "Content Marketing" - dvs. vad det handlar om är att ta fram en strategi för hur man jobbar med värdefullt innehåll i sina sociala kanaler. För alla kan skapa ett konto på Facebook, Twitter och Instagram. Men om man inte har en strategi för hur man ska underhålla sitt konto, vad man ska fylla det med eller vad det ska generera i så kan det snarare kosta mer än det smakar. Ett konto som aldrig uppdateras, som inte är genomtänkt eller inte är konsekvent kan få motsatt verkan. Det är alltså inget självändamål att finnas i sociala medier. Om man däremot hanterar kanalen på rätt sätt har man både en billig och effektiv väg mot kommunikationsmålen, som dessutom visar resultat snabbare än något annat medie.


Innehålsstrategi och aktivitetsplan

photo-1423784346385-c1d4dac9893a.jpg

Hur kan man använda Facebook, Instagram och Linked In för att få ut sitt budskap? Hur arbetar man effektivt med verktyg så som Facebooks Ads Manager? Hur identifierar man målgrupper och nischar sina annonser för att få rätt effekt? Och vilken typ av innehåll ska du satsa på för att fånga målgruppens intresse? Dessa och många andra frågor är viktiga delar av en social media strategi. Lika viktigt är timingen - när och hur ska du publicera?

 

Upplägg & Priser

Min strategi går alltid ut på att göra maximalt av minimalt. Dvs även du som småföretagare ska kunna känna att du har råd att investera i en kommunikationsinsats. Eftersom jag enbart jobbar med varumärken och projekt jag tror på vill jag också gå in och ta en risk. Därför erbjuder jag dig som småföretagare möjligheten att dela upp betalningen månadsvis. Hör av dig och berätta om dina behov så tar jag fram en offert!